Informator dla pacjenta
I N F O R M A T O R
D L A P A C J E N T Ó W
Szpital Wojewódzki
im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego
w Łomży
Al. Piłsudskiego 11
18 - 404 Łomża
tel. centrala (86)4733900
e-mail: sekretariat@szpital-lomza.pl
www.szpital-lomza.pl
Prosimy o zapoznanie się z treścią zawartych informacji: warunki przyjęcia, prawa i obowiązki pacjenta, zasady pobytu i wypisu ze szpitala.
Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, by każdy pacjent był otoczony fachową i życzliwą opieką ze strony personelu.
Informator dla pacjenta
Przyjęcie do szpitala
Rzeczy potrzebne podczas pobytu w szpitalu:
- skierowanie do szpitala - nie dotyczy przypadków pilnych
- dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport)
- karty informacyjne z przebytego leczenia,
- wyniki badań diagnostycznych
- adres i telefon najbliższej rodziny (opiekuna) sprawującej opiekę nad pacjentem
- piżama, szlafrok, bielizna osobista, obuwie domowe
- przybory toaletowe
- ręcznik – 2 szt.
- sztućce (widelec, łyżka, nóż, łyżeczka) + kubek
- spis leków lub leki stosowane przewlekle nie związane z obecnym pobytem w szpitalu (szpital zapewnia bezpłatne leki i wyroby medyczne konieczne do wykonania obecnego świadczenia)
- w przypadku małych dzieci stosowne ubranka, pampersy oraz ulubione zabawki
- pacjentka po porodzie dodatkowo: podpaski, dla noworodka: pampersy i chusteczki nawilżane, ubranka. Wymienione rzeczy powinny być zapakowane do podręcznej małej torby, która powinna zmieścić się w szafce przy łóżku pacjenta.
W dniu przyjęcia pacjent otrzymuje kolację, za wyjątkiem osób na diecie cukrzycowej, dzieci, pacjentów O. Psychiatrycznego, Onkologicznego, które otrzymują również obiad.
DEPOZYT /PRZECHOWYWANIE RZECZY
Pacjent zakwalifikowany do leczenia w oddziale szpitalnym obowiązany jest: oddać do magazynu odzież i obuwie lub oddać je rodzinie. Pacjent na czas przebywania w Szpitalu ma prawo przechowywać wartościowe rzeczy w depozycie Szpitala. Za pieniądze i rzeczy wartościowe przechowywane w sali chorych szpital nie ponosi odpowiedzialności. Magazyn odzieży pacjentów, przebieralnia oraz depozyt rzeczy wartościowych znajduje się na parterze - poniżej SOR/Izby Przyjęć. Depozyt rzeczy wartościowych znajduje się także w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym dla pacjentów przyjmowanych do szpitala po godzinach pracy depozytu . Magazyn odzieży pacjentów oraz depozyt czynny jest w godzinach 7.30- 15.05. Po godzinie 15 po odbiór rzeczy należy zgłosić się do Portierni budynek C (przy Izbie przyjęć).
Pobyt w szpitalu
Bliższych informacji na temat funkcjonowania danego oddziału udziela personel medyczny oraz znajda Państwo na tablicach informacyjnych
Informacje o stanie zdrowie
Informacji o stanie zdrowia pacjenta udziela tylko ordynator oddziału lub lekarz prowadzący. Po południu i w dni wolne od pracy- lekarz dyżurny.
Ramowy rozkład dnia
godz. 6-8: pomiary parametrów w tym ciepłoty ciała, tętna, oddechów; pobieranie materiałów do badań laboratoryjnych; wykonywanie niektórych badań diagnostycznych; toaleta pacjentów, ścielenie łóżek, zmiana bielizny osobistej i pościelowej; sprzątanie
godz. 8-9: śniadanie
godz. 8-10: obchody lekarskie, pacjenci znajdują się w salach łóżkowych
godz. 10-13: realizacja zleceń lekarskich, zabiegów i badań diagnostycznych; konsultacje lekarskie; inne czynności związane z funkcjonowaniem oddziału
godz. 12-14: obiad
godz. 14-17: wypoczynek pacjentów
godz. 16-19: pomiary parametrów w tym ciepłoty ciała, tętna; realizacja zleceń lekarskich, zabiegów i badań diagnostycznych; konsultacje lekarskie; inne czynności związane z funkcjonowaniem oddziału; obchody wieczorne lekarzy dyżurnych
godz. 17-18: kolacja
godz. 18 – 21: wykonywanie zleceń lekarskich; toalety wieczorne pacjentów; porządkowanie pomieszczeń.
godz. 21-6: cisza nocna.
Opieka duszpasterska
Kaplica znajduje się na parterze. Msze św. odbywają się codziennie, o godzinie 15.00 (poniedziałek-piątek) w sobotę i niedzielę o godzinie 11.30. Pacjenci leżący są odwiedzani codziennie przez Kapelana. Posługi duszpasterskie są również świadczone na życzenie chorego lub jego rodziny - po zgłoszeniu takiej potrzeby do pielęgniarki dyżurnej. Telefon do Kapelana Szpitala:600-802-258
Odwiedziny chorych
Sugerowane z uwagi na porządek udzielanych świadczeń oraz konieczność zapewnienia wypoczynku chorym godziny odwiedzin to: 14.00 – 18.00, a w dni wolne od pracy i święta w godzinach: 11.00 – 18.00. W Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii oraz w Pododdziale Intensywnej Opieki Noworodka w godz. 12.00 – 13.00, 17.00-18.00 .
Powyższe nie dotyczy pacjentów w stanach terminalnych oraz osób sprawujących opiekę pielęgnacyjną.
Ograniczenie ze względów epidemiologicznych kontaktów pacjentów z osobami z zewnątrz może nastąpić po decyzji Dyrektora Szpitala Jeśli odwiedzającymi są dzieci to powinny pozostawać pod opieką osoby dorosłej, która odpowiada za ich zachowanie i bezpieczeństwo. Przyprowadzając dzieci w odwiedziny do pacjentów należy brać pod uwagę wpływ jaki może wywierać na psychikę dziecka specyfika oddziału oraz zagrożenie epidemiologiczne. W sali chorych jednego pacjenta równoczasowo mogą odwiedzać 2 osoby. Przy dziecku będącym pacjentem może przebywać osoba bliska z możliwością korzystania z noclegu (w miarę wolnych miejsc) i wyżywienia za odpłatnością wg zarządzenia dyrektora szpitala.
Obowiązki pacjenta
Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania Regulaminu Pobytu w Szpitalu, (dostępny w dyżurkach pielęgniarek) w szczególności:
Chory przebywający w oddziale szpitalnym winien stosować się do wszystkich zaleceń lekarzy i pielęgniarek.
- Nie może przyjmować żadnych leków, ani poddawać się żadnym zabiegom bez zalecenia lekarza leczącego.
- Telefony komórkowe – nie powinny być używane w czasie badań, obchodów oraz w pobliżu pracującej aparatury medycznej.
- Pacjent jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących w Szpitalu zasad bezpieczeństwa. Nie wolno samowolnie dotykać, regulować: aparatury medycznej, urządzeń elektrycznych, gazowych.
- W całym obiekcie szpitala obowiązuje zakaz palenia tytoniu i picia alkoholu.
- W porze obchodów lekarskich, wykonywania zabiegów, diagnostyki oraz w porze posiłków pacjent winien przebywać w sali dla siebie wyznaczonej i nie używać telefonu komórkowego.
- W przypadku pacjentów, u których wymagane jest przestrzeganie określonej diety – produkty dostarczone pacjentowi z zewnątrz powinny być nadzorowane przez pielęgniarkę.
- Dbać o higienę osobistą.
- Odnosić się z kulturą i szacunkiem do personelu szpitala i innych pacjentów.
Wypis ze szpitala
następuje gdy:
1. stan zdrowia nie wymaga dalszego leczenia w tym szpitalu
2. na żądanie pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego
3. pacjent przebywający w szpitalu w sposób rażący narusza regulamin pobytu, a wypis ze szpitala nie spowoduje zagrożenia życia i zdrowia pacjenta (art. 29 ustawy o działalności leczniczej).
Wypis pacjenta ze szpitala wraz z otrzymaniem karty informacyjnej - do godz. 12.00 (lub godzina wypisu zostanie ustalona z lekarzem wypisującym). W dniu wypisu nie przysługuje obiad – nie dotyczy osób na diecie cukrzycowej, dzieci, pacjentów O. Psychiatrycznego, Onkologicznego.
Usługi dodatkowe
Punkt zaopatrzenia ortopedycznego oraz w środki pomocnicze - parter budynku obok poradni ortopedycznej, tel. 864733668 w godz. 8-15.35
Kiosk Spożywczo-Przemysłowy - przy wejściu do szpitala, czynny: 7 - 19 w dni powszednie i 10 - 18 w dni świąteczne,
Bar - przy stołówce szpitala czynny: 7.30- 19, w soboty i święta 7.30- 18
Bufet/ stołówka – czynny: 7.00- 18, w soboty i święta 7.30- 17
Fryzjer - parter przy wejściu na stołówkę tel. 604308621
Bankomat – parter przy wejściu do szpitala
Skrzynka pocztowa znajduje się przy wejściu do szpitala od Al. Piłsudskiego 11
Pokoje hotelowe – tel. 864733309
Parking szpitalny – opłata stała 3 zł przy wjeździe do szpitala.
Szkoła Rodzenia na poziomie (-1) w budynku poradni specjalistycznych.
Telewizja – za opłatą 2 zł/ 0,5 godz.
Prawa Pacjenta Pacjent ma prawo do:
1) Świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej
2) Informacji o swoim stanie zdrowia
3) Zachowania w tajemnicy, przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych informacji związanych z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia
4) Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych
5) Zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
6) Poszanowania intymności i godności, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych
7) Dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych
8) Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii lekarza
9) Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
10) Opieki duszpasterskiej
11) Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Podstawa prawna: Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
Pełna treść ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta dostępna jest w punktach pielęgniarskich oddziałów oraz rejestracjach do poradni specjalistycznych
Dyrekcja Szpitala przyjmuje uwagi, wnioski, skargi od pacjentów, rodzin pacjentów i przedstawicieli ustawowych osobiście oraz pisemnie na adres szpitala lub w sekretariacie: Budynek D, Piętro II pok. 237
Szpital przyjazny kombatantom – tytuł przyznany w 2008r. przez Wojewodę Podlaskiego
Szpital przyjazny dziecku – tytuł nadany w 2000r przez WHO/UNICEF
Prosimy o zapoznanie się z treścią zawartych informacji: warunki przyjęcia, prawa i obowiązki pacjenta, zasady pobytu i wypisu ze szpitala.
Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, by każdy pacjent był otoczony fachową i życzliwą opieką ze strony personelu.
Metryka strony